سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیمه

تصادف. در مورد مسئولیت شما چطور؟

زن به ماشین آسیب می زند

فرض کنید با راننده دیگری، دوچرخه سوار یا عابر پیاده تصادف کرده اید. در مورد مسئولیت شما چطور؟ توضیح می دهیم.

برخورد با راننده دیگر

اگر شما مسئول هستید

اگر شما مسئول حادثه هستید، مسئولیت هر گونه خسارت وارده به طرف مقابل را بر عهده دارید. یعنی شما موظف به جبران خسارات وارده به طرف مقابل هستید. در این صورت خسارت وارده را به بیمه گر خود گزارش دهید. این خسارات جانی و مادی کاربر دیگر جاده را جبران می کند. ثالث بیمه خودرو شما انجام می شود این کار از طریق پوشش مسئولیت شخص . پوشش مسئولیت شخص ثالث برای هر کاربر موتوری جاده اجباری است.

جبران می شود . در این صورت خسارت وارده به خودروی شخصی شما تنها در صورت داشتن بیمه تمام ریسک (کامل جامع)

اگر طرف مقابل مسئول باشد

آیا طرف مقابل مسئول خسارت است یا به نظر شما طرف مقابل مسئول است؟ آن را به بیمه گر خود گزارش دهید.

اگر بیمه تمام دارید، ابتدا خسارت شما را جبران می کنیم. سپس سعی می کنیم خسارت را از بیمه گر کاربر دیگر جاده بازیابی کنیم.

می توانید قرار ملاقات بگذارید تا آسیب خود را در اسرع وقت تعمیر کنید. آیا نمی خواهید از این استفاده کنید؟ سپس یک کارشناس آسیب را برای تعیین خسارت وارد می کنیم.

آیا بیمه هزینه های حقوقی اضافی دارید؟ سپس می توانید از کمک حقوقی بهره مند شوید، به عنوان مثال اگر در طی یک برخورد دچار آسیب شخصی شده اید و می خواهید این هزینه ها را از شخص مسئول پس بگیرید. یا اگر توسط شخص دیگری خسارت دیده اید و این مورد تحت پوشش بیمه ماشین شما نیست.

چگونه مسئولیت طرف مقابل را نشان می دهید؟

اثبات مسئولیت شخص دیگری همیشه آسان نیست. در هر صورت، سعی کنید تا حد امکان "شواهد" جمع آوری کنید. از محل حادثه عکس بگیرید. پلاک ها، نام ها، آدرس ها و شماره تلفن افراد درگیر و شاهدان را یادداشت کنید.

 

فرم ادعا را به همراه طرف مقابل تکمیل کرده و آن را امضا کنید. شما همچنین می توانید خسارت خود را به صورت آنلاین از طریق یک برنامه تلفن همراه مانند (بخشی از انجمن هلندی بیمه گران) گزارش دهید.

برخورد با دوچرخه سوار یا عابر پیاده

دوچرخه سواران و عابران پیاده «کاربران ضعیف تر جاده» در نظر گرفته می شوند، زیرا احتمال آسیب های جدی در تصادف با وسیله نقلیه موتوری بیشتر است. به همین دلیل است که شما به عنوان یک راننده در صورت برخورد با دوچرخه سوار یا عابر پیاده از نظر قانونی مسئول هستید. حتی اگر تقصیر شما نباشد. سپس مشخص می شود که چه بخشی از خسارت را باید پرداخت کنید. اگر بتوانید ثابت کنید که فورس ماژور وجود داشته است، مسئولیتی بر عهده شما نیست.

 بیمه درمان تکمیلی

اگر قربانی کمتر از 14 سال سن داشته باشد، شما به عنوان یک راننده همیشه مسئول هستید. حتی اگر فورس ماژور وجود داشته باشد. تنها استثنا در این مورد این است که بتوانید ثابت کنید که کودک عمداً باعث تصادف شده است. اما در عمل تقریباً هرگز چنین نیست.

در اثر برخورد با دوچرخه سوار یا عابر پیاده به خود آسیب می رسانید؟

 

اگر شما (همچنین) در نتیجه تصادف با دوچرخه سوار یا عابر پیاده آسیب دیدید، می توانید عابر پیاده یا دوچرخه سوار را مسئول این امر بدانید. حتی اگر بیمه مسئولیت نداشته باشد. پس همیشه خسارت خود را به بیمه گر خود گزارش دهید.

سالهای بدون آسیب شما

 

اگر بتوانید ثابت کنید که در تصادف با دوچرخه‌سوار یا عابر پیاده مقصر نبوده‌اید، به ادعای بدون ادعای خود با OHRA باز نمی‌گردید . سپس تعداد سال‌های بدون ادعا را که تا آن زمان ایجاد کرده‌اید حفظ خواهید کرد.

نتیجه

 

آیا شما مسئول برخورد هستید؟ سپس بیمه‌گر شما از طریق پوشش مسئولیت شخص ثالث بیمه خودروی شما خسارت وارده به شخص دیگر را جبران می‌کند. در صورت داشتن بیمه تمام ریسک، خسارت وارده به خودروی شخصی شما نیز جبران خواهد شد. آیا مسئولیت به عهده شخص دیگر است؟ اطمینان حاصل کنید که می توانید این را تا حد امکان نشان دهید و در همه موارد با بیمه گر خود تماس بگیرید.

 

به عنوان یک راننده، شما همیشه مسئول برخورد با دوچرخه سواران و عابران پیاده هستید، مگر اینکه بتوانید فورس ماژور را نشان دهید. اگر فرد کمتر از 14 سال سن داشته باشد، در صورت فورس ماژور نیز مسئول هستید. دارید آیا بیمه خودرو از ؟ سپس اگر در این برخورد مقصر نبودید، سالهای بدون ادعای خود را حفظ خواهید کرد.