سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان اختلال وسواس فکری جبری

درمان اختلال وسواس فکری جبری 

 

    اطلاعات تشخیص رفتار  

 

ما از طریق اسکایپ یا واتس اپ مشاوره ارائه می دهیم .

 

اختلال وسواس اجباری وضعیتی دردناک است که در آن فرد دائماً درگیر افکار وسواسی ، ترس‌ها، شک‌ها (وسواس‌ها) می‌شود و همچنین همان نوع حرکات یا اعمال (اجبار) را انجام می‌دهد .

 

    اگر چنین علائمی دارید، باید با روان درمانگر یا روانپزشک مشورت کنید.

 

بیمار متوجه می شود که مشکلی برای او وجود دارد و سعی می کند مقاومت کند، اما بی فایده است. آیا روان رنجوری وسواسی قابل درمان است و آیا می توان برای همیشه از شر آن خلاص شد؟ OCD مستعد یک دوره طولانی مدت است، اما یک روان درمانگر با تجربه به دستیابی به بهبودی پایدار کمک می کند.

 

یک روان درمانگر صالح، تشخیص های لازم را انجام می دهد و بر اساس نتایج، درمان فردی را تجویز می کند. در مورد روش های تشخیص OCD بیشتر بخوانید .

 

راه اصلی رهایی از حالت عصبی روان درمانی است. تجارب دشوار، افسردگی و اضطراب اغلب با روان رنجوری حرکتی وسواسی در بزرگسالان همراه است. درمان در این مورد شامل داروها است، اما با رضایت اجباری بیمار.

 

چگونه اختلال وسواس فکری را درمان کنیم؟ هر چه زودتر فرد به دنبال کمک حرفه ای باشد، سریعتر می تواند بر این اختلال غلبه کند.

روان رنجوری وسواسی اجباری: علائم، درمان

 

افکار وسواسی ، اعمال تکراری (مثلاً شستن مداوم دست ها) یا ترس هایی که بدون توجه به اراده فرد ایجاد می شوند و باعث ناراحتی می شوند، علائم اصلی این بیماری هستند. وسواس ها انسان را آزار می دهند و او خوشحال می شود که از شر آنها خلاص شود، اما نمی تواند.

مهم

 

نظافت منظم، چیدمان اقلام با نظم دقیق، بهداشت فردی، بازبینی مجدد درهای بسته و خاموش کردن وسایل برقی، شمارش وسواس گونه انرژی و ده ها ساعت زمان مفید را از شما می گیرد.

 

چگونه اختلال وسواس فکری را درمان کنیم؟ یک رویکرد یکپارچه برای درمان شامل:

 

    1. روان درمانی فردی .

    2. تصحیح دارویی اضطراب و ترس .

    3. تکنیک های آرام سازی مدرن (BFB درمانی).

 

جلسات روان درمانی فردی به شناسایی علل بیماری کمک می کند. وقتی بیمار بفهمد چه چیزی باعث وسواس می شود، کنترل آن آسان تر می شود.

 

درمان وسواس


درمان شناختی رفتاری (روش CBT) برای درمان اختلال وسواس فکری اجباری تنها پس از چند جلسه نتایج مثبتی را به همراه دارد. متخصص به بیمار می آموزد که نگرش های منفی (باورها، افکار) را به نگرش های سازنده و خوش بینانه تر، کنترل رفتار و مقابله با استرس تغییر دهد.

 

تجویز دارو فقط در صورت لزوم و با رضایت بیمار انجام می شود. داروها - داروهای ضد افسردگی مدرن، داروهای ضد اضطراب (داروهای ضد اضطراب)، آرام بخش ها - می توانند به مقابله با خلق افسرده، افزایش اضطراب، مشکلات خواب و تظاهرات رویشی کمک کنند.

 

    برای روان رنجوری فکری وسواسی، درمان باید در یک دوره طولانی انجام شود تا زمانی که فرد به طور کامل اختلال را کنترل کند و از علائم خلاص شود.

 

بیمار یاد خواهد گرفت که در طول جلسات درمانی بیوفیدبک آرام شود و با استرس و علائم رویشی کنار بیاید . با استفاده از حسگرها، یک متخصص به فرد کمک می کند تا کنترل تنفس، ضربان قلب و تنش عضلانی را در دست بگیرد. پس از درمان، می‌توانید از این مهارت‌ها در هر زمانی برای کنار آمدن با احساسات خود و کنترل بدن خود استفاده کنید.

 

نگرش مثبت بیمار و همکاری فعال او با روان درمانگر مهم است که باعث تسریع بهبودی و طولانی شدن دوره بهبودی می شود.